Popcorn i czekolada - baton fit

Do dziś pamiętam smak czekolady robionej przez moją babcię w czasach kiedy na półkach sklepowych był tylko ocet i zielone kurczaki. Z kakao, mleka w proszku z dodatkiem tego co było. Pamiętam jak robiła owsiane kulki, dziś powiedzielibyśmy trufle pyyyyycha.

Dziś pewnie narzekałabym nad morzem kalorii, dlatego na nasz stół trafiła wersja fit. No oczywiście jest fit jeśli nie zeżremy jej od razu w całości 😌



Przepis jest bardzo prosty, a jedynie wymaga poskładania kilku skłaników.

Dowolnie ulubionych.

Składniki:

  • 11/2 tabliczki dobrej gorzkiej czekolady
  • masło orzechowe (oczywiście bez soli i innych paskudztw)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • garść suszonych fig lub daktyli mogą być też suszone śliwki.
  • dowolne bakalie (migdały, sezam, orzeszki ziemne, nerkowce i troszkę żurawiny), taka wersja de luxe
  • popcorn uprażony najlepiej bez soli i oleju ( ja mam maszynę do popcornu), ale jak się nie da bez oleju to chociaż bez soli 😉
  • ja do regulowania konsystencji używam mąki migdałowej, ale może być tez siemię lniane, jak kto lubi albo co ma w domu

Przygotowanie:
  1. W kąpieli wodnej trzeba rozpuścić czekoladę, masło orzechowe i olej kokosowy.
  2. Figi moczymy w gorącej wodzie przez około 30 min, a następnie odlewamy wodę (ja troszkę zostawiam) i blendujemy. 
  3. Rozpuszczona masę czekoladową łączymy ze zmiażdżonymi figami.
  4. Do ciepłej jeszcze czekolady wrzucamy wszystkie bakalie i popcorn.
  5. Mieszamy tak, żeby wszystkie składniki były pięknie obklejone gorącą czekoladą.
  6. Następnie przekładamy do pudełeczka wyłożonego pergaminem, lub na blachę. Można także z tej masy utworzyć malutkie trufle w mini papilotkach.
  7. Ja upycham to towarzystwo do pudełeczka, dociskam, a następnie przykrywam kolejną warstwą (oczywiście rozdzielam warstwy pergaminem).
  8. Wstawiamy do lodówki, aż całość zastygnie.

Trzymamy z daleka od rodziny bo wyjedzą jeszcze nieściągnięte !!!!!!!!!!!

Robiłam wersję z daktylami i z figami. Obie pycha. Wolę figową, ale każdy lubi coś innego. Wierzch można posypać wiórkami kokosowymi, resztką popcornu albo orzechami . Pełen freestyle.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nie każdy rodzi się tatą

Z podręcznym na Rodos

Pod słońcem Krety