Cheesecake, czyli domowy sernik w 5 minut.

Sernik to jest absolutnie moje ulubione ciasto. Dla niego jestem gotowa porzucić wszelkie diety i stracić rozum. Próbowałam eksperymentować i robić wersję dla wegan, czyli sernik jaglany bez sera. Tylko co to za SERNIK, jak nie ma w nim sera. Po pierwszym razie, mimo, że rodzina zjadła EKSPERYMENT powiedziałam sobie, że w życiu najważniejszy jest umiar i nie popadanie w przesadę. Biegam, ruszam się, nie jem wysoko-przetworzonych tłustych fastfood'ów, to od czasu do czasu porcja pysznego, domowego ciasta mnie "nie zabije", a na pewno sprawi, że świat i ludzie będą postrzegani lepiej :-)

Ostatni usłyszałam, od znajomej, że sernik to jest mega trudne ciasto i ona się za nie nie bierze, ale mój przepis jest niezwykle prosty. Dostałam go od mojej mamy, która dostała go od swojej mamy. Taka nasza rodzinna receptura. Robi się go naprawdę bardzo szybko.
 Potrzebne składniki:

5 jaj
1 kg mielonego twarogu
1/2  lub 3/4 szklanki cukru (ja używam brązowy lub inny słodki zamiennik stewię lub ksylitol) ilość zależy od tego, czy lubimy bardziej czy mnie słooooodko !!!
2 łyżki oleju kokosowego ( to już moja modyfikacja w oryginale było masło)
1 łyżka mąki kukurydzianej ( lub budyń bez cukru waniliowy lub śmietankowy)
1 łyżka ekstraktu z wanilii lub cukier waniliowy (ten domowej roboty z prawdziwą wanilią jest znacznie lepszy)
 garść namoczonych w herbacie z rumem rodzynek (no chyba,że ktoś nie lubi rumu.... a szkoda)
opakowanie owsianych herbatników
  
Sposób przygotowania:
1. Żółtka oddzielamy od białek.
2. Białka ubijamy na sztywna pianę.
3. Żółtka osobno ucieramy z cukrem i wanilią na krem (kogel - mogel,, czyli smak z dzieciństwa).

4.  Do utartych żółtek na przemian dodajemy zmielony twaróg i olej kokosowy ( dal mniej zawziętych dietetycznie masło).
 5. Pod koniec mieszania dokładamy mąkę kukurydzianą (lub budyń), proszek do pieczenia i rodzynki.
6. Następnie już ręcznie łączymy masę serową z pianą z białek.
 7. Tortownice wykładamy papierem do pieczenia. Ja na dno daję pokruszone herbatniki. Nie lobię zbyt grubej warstwy ciasta w serniku.

7. Pieczemy około 50 min. w temp. ok. 180 stop. C.
8. Na wierzch przygotowujemy domowy mus owocowy. Tym razem miałam truskawki.

Około 3/4 opakowania mrożonych truskawek rozgrzewamy na patelni dodajemy 2 łyżki cukru i przesmażamy do gorącego dodajemy łyżeczkę żelatyny. Wykładamy na przestudzone ciasto.

 Wspaniale smakuje z dobra kawą, ale w każdych innych okolicznościach również.

Smacznego !!!!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nie każdy rodzi się tatą

Z podręcznym na Rodos

Pod słońcem Krety