Faszerowane bakłażany

Jesień to czas kiedy mój organizm woła  tego bogactwa warzyw i owoców.  Reszta rodziny, jakoś nie ma takich jesiennych symptomów, więc to ze mną jest coś nie tak :-).
 Faszerowane bakłażany często wpadają do menu, w różnych wersjach. Tym razem były napchane ryżem, ale bardzo lubię z kaszą pęczak lub w wersji bezmięsnej tylko z fetą.


 I  nie zgodzę się, że bakłażan to trudne do przygotowania warzywo, i że trzeba się przy nim narobić.
Ja nawet nie nacieram solą, ponieważ nie wyczuwam goryczki.... może moje kubki smakowe już są zabite. Od trzydziestu lat pije gorzką herbatę, a teraz też i kawę.


Składniki:
I tu się pojawia problem bo jest to potrawa, którą robię "na oko" i z tego co jest w lodówce :-)

bakłażany
ryż (kasza pęczak)
opcjonalnie około 1/2 kg mielonego mięsa
podsmażona cebulka
dowolne warzywa (u mnie musi być dla dzieci kukurydza)
a dla mnie suszone pomidory (taka słabość)
domowy ajvar https://niezwyczajnadziewczyna.blogspot.com/2017/10/domowy-ajvar.html (też nie musi być, można go zastąpić przecierem pomidorowym)
 sól, pieprz, suszony tymianek lub zielona pietruszka, koperek (co kto lubi)


Przygotowanie:
1. Odcinamy końcówkę bakłażana, przecinamy na pół i wycinamy dziurę na farsz.
2. W osobnym naczyniu przygotowujemy farsz
ugotowany ryż (kaszę), surowe mięso (lub nie), warzywa, przyprawy i wszystko razem mieszamy, ajwar

3. Farszem napychamy wycięte dziury w bakłażanach.
4. Na górę kładziemy wycięty fragment i lekko skrapiamy oliwą.
5. Ja piekę około 1 godziny w temperaturze około 190 stop. C w rękawie do pieczenia. Wtedy nie wysycha.

Można podawać z dodawać z dowolnym ulubionym sosem pomidorowym lub samo.




Smacznego !!!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nie każdy rodzi się tatą

Z podręcznym na Rodos

Pod słońcem Krety